Openingsfeest geslaagd!

Wat een feest, wat een activiteiten, wat een mensen, wat een taarten. Iedereen deed mee en iedereen genoot mee. De kerk is dit weekend gebruikt waar de kerk voor bedoeld is. Voor een vrolijke en soms serieuze noot: geopend door een aantal enthousiaste sprekers, gespeeld door Hindrik van der Meer, gezongen door Bar en Boos, verteld door de verhalenverteller Mindert Wijnstra, gezongen en gespeeld door Grytz en Grize en afgesloten door dominee Jur Pastoor. Ondertussen werd voor koffie en taart (ongeveer veertig taarten gebakken door de dorpsbewoners) gezorgd in de Kosterij en vertelde Cees Veenstra over de geschiedenis en de verbouwing van de kerk. Ook de kinderen vermaakten zich prima, op en rond het kaatsveld, in de kerk, op straat en in de Kosterij.

Het is vele malen gezegd “De kerk is de ziel van het dorp”. “De kerk is de plek waar mensen samen komen, voor saamhorigheid, even tot en bij jezelf komen.” Volgens mij hebben wij, dat dit weekend met alle aanwezigen bewezen.

Onze kerk, de ziel van het dorp.